Kuo brandingas skiriasi nuo marketingo?

 

Brandingas (prekinio ženklo įvaizdis) ir marketingas (rinkodara ir komunikacija) ‒ dažnai pasitaikančios sąvokos verslo ir komercijos pasaulyje. Kartais vartojami kaip sinonimai, tą pačią reikšmę turintys žodžiai, nors tai yra dvi visai skirtingos verslo sėkmės sudedamosios dalys.

Nors taip ‒ brandingas ir marketingas dažnu atveju turi tuos pačius tikslus, visgi jų rolės versle yra kitokios. Yra svarbu žinoti, ką reiškia kiekviena sąvoka, kuo kiekvienas konceptas yra svarbus verslo augimui ir kaip naudotis šiais įrankiais, kad pasiektumėte geriausių rezultatų.

Bet pirma išsiaiškinkime ‒ ką būtent reiškia marketingas? O ką ‒ brandingas? Ir kuo abu skiriasi?

Tai ką reiškia marketingas? O ką ‒ brandingas?

Pradėkime nuo sąvokų, ką kiekvienas žodis tiksliai reiškia.

Marketingas, arba rinkodara, yra apibūdinamas kaip veiksmų ir strategijų, kurios aktyviai padeda pritraukti pirkėjus ir skatinti pardavimus, visuma. Tai visi jūsų atliekami veiksmai, įrankiai ir kanalai, padedantys būti pastebėtam savo tikslinės auditorijos ir skatinantys klientus įsigyti jūsų prekę ar paslaugą.

Taigi, tai yra visi žingsniai, kurie arba pritraukia naujus klientus, arba skatina esamus pirkti, arba turi šiuos abu tikslus.

O kas tuomet yra brandingas?

Brandingas, arba prekinio ženklo įvaizdis, yra apibūdinamas kaip prekinio ženklo formavimas, „pamatų“ kūrimas. Tai yra raktiniai prekinio ženklo elementai, kurie skatina pirkėjus grįžti, pasitikėti, išlikti lojaliems, kurti santykį su prekiniu ženklu, rekomenduoti kitiems ir atpažinti.

Kokie yra esminiai brandingo ir marketingo skirtumai?

Lengvesniam įsivaizdavimui, kaip pavyzdį panaudokime „Big Mac’ą“. Slaptasis padažas būtų brandingas, o marketingas ‒ visi veiksmai, skatinantys tikslinius klientus įsigyti jį.

Kas pirmas ‒ brandingas ar marketingas?

Skirtingai nuo vištos ir kiaušinio neišsprendžiamo klausimo, su šiomis dvejomis verslo sudedamosiomis dalimis viskas yra paprasta ‒ brandingas yra jūsų prekinio ženklo pamatas, be kurio neįsivaizduojamas nei marketingas, nei kiti tolimesni veiksmai verslui vystyti ar auginti.

Kai tik išsigryninsite savo vertybes, misiją, viziją, sukursite pavadinimą bei logotipą, tik tuomet kurti marketingo strategiją turės prasmės.

Taip pat brandingas turės įtakos ne tik marketingo strategijai, bet ir kitiems verslo aspektams ‒ jūsų tekstams, bendravimui su klientais, „User Experience“ ir kt.

Taip pat nereikėtų pamiršti, jog jūsų įmonės (ar dar tik pradedančio prekinio ženklo) vertybės, misija, vizija bus svarbi ne tik jūsų tikslinių klientų rezonavimui su prekiniu ženklu, bet ir darbuotojams ar laisvai samdomiems specialistams.

Taigi pirma ‒ brandingas.

Tačiau ir brandingas neturės tiek įtakos be marketingo.

Net jei  prekė yra patraukli, atitinkanti tikslinio kliento vertybes ir sprendžianti jo problemas, jei jūs nesinaudosite tinkamais įrankiais, skatinančiais pirkti ir komunikuoti skleidžiamą žinutę bei sprendžiamą problemą, abejotina, ar pavyks pasiekti norimų rezultatų. 

Turėti stiprius pamatus, vizualinį identitetą, balso toną, viziją ir misiją yra svarbu, tačiau, jei tinkamai to neiškomunikuosite savo tiksliniam klientui naudodamiesi jam aktualiais sklaidos būdais ir kanalais, liksite mažiau pastebėti.

“Geras brandingas be marketingo strategijos ir veiksmų yra kaip pastatytas namas skirtas pardavimui, bet be jokio skelbimo.”

Turėdami stiprų prekinį ženklą jau nuėjote pusę kelio, tačiau, norėdami sulaukti ir rezultatų ‒ žinomumo, pardavimų, lojalių klientų, pasitikėjimo ‒ reikia apgalvoti marketingo ir komunikacijos strategiją.

Marketingas skatina pardavimus, o brandingas ‒ lojalumą.

Efektyvios komunikacijos strategijos (SEO, nuomonės formuotojų, soc tinklų ir kt. rinkodara) dažniausiai yra skirtos greitesniems rezultatams siekti ‒ pardavimams, sekėjų skaičių augimui ir t.t. Ir tai yra nuostabu! Turint omeny, kad verslą be pelno sunkiai pavadinsime verslu. 

Tačiau brandingas yra apie ilgalaikę strategiją. Vien geras brandingas be marketingo strategijos nėra geriausias būdas pardavimams didinti, tačiau tai yra raktas į jūsų prekinio ženklo atpažįstamumą ir santykio su tiksliniais klientais kūrimą. Taigi tai yra lygiai taip pat, jei ne dar daugiau nei marketingas, svarbu kuriant ir vystant verslą.

Kodėl marketingo strategijos, skirtingai nuo brandingo, nuolat keisis?

Nors turėti efektyvų komunikacijos planą yra svarbu nuolat, kai vystote verslą, tačiau kiekviena strategija turės aiškią pradžią, vystymą ir pabaigą. 

Tuo tarpu, nesvarbu kokioje stadijoje yra jūsų verslas, savo tikslinio kliento portreto, misijos ir vizijos, pamatinių vertybių, balso tono ir vizualinių gairių išgryninimas yra besitęsiantis procesas.

Apibendrinant,

Marketingas ir brandingas ‒ skirtingi dalykai, tačiau dažniausiai turintys panašius tikslus ir sunkiai įsivaizduojami vienas be kito. 

Marketingas yra skirtas jūsų prekinio ženklo žinomumui didinti, o brandingas ‒ formuoti jūsų prekinį ženklą ir skleidžiamą žinutę.

„Marketingas yra puikus būdas pritraukti klientų dėmesį. Tačiau brandingas padeda tą dėmesį išlaikyti.“

Pradėkite nuo brandingo, tačiau nepamirškite, kad tam, jog jūsų skleidžiama žinutė pasiektų tikslinius klientus, reikalingas marketingas ‒ tų komunikacijos įrankių ir kanalų naudojimas, kurie rezonuos su tiksliniu klientu.

O jei dar vis kyla abejonių, norite sukurti efektyvų komunikacijos planą, kuris būtų pelningas ‒ kviečiu jus nemokamam 30 min discovery call, kur galėsime aptarti jūsų komunikacijos ar prekinio ženklo vystymo tikslus ir veiksmus, kurie padės tuos tikslus pasiekti.

Būkite matomi, atpažįstami, pelningi.

Linkėjimai, Kristina

 

Kristina Dambrauskienė - sertifikuota strateginės rinkodaros konsultantė, diplomuota ICF koučerė, mentorė. Sėkmingai bendradarbiaujanti su smulkiais bei vidutinio dydžio verslais.

kd-consulting-monogram-tagline-brown-rgb