
2020-2021 m. jau buvo pradėta kalbėti apie video turinio populiarėjimą, nuomonės formuotojų rinkodaros galią bei personalizacijos svarbą. Artėjančiais metais šių dalykų svarba taps tik dar aktualesnė, o prie to pastebėsime ir daugiau kitų skaitmeninės rinkodaros naujovių populiarėjimą.
Siekiant planuoti efektyvią komunikaciją, svarbu įsivertinti, kokios tendencijos numatomos artėjantiems metams. Faktas, kad galime tikėtis nemažai pokyčių po kelis metus besitęsiančio karantino, o taip pat ir naujovių skaitmeniniame pasaulyje ‒ „Facebook“ kompanijos virtimo į „Metaverse“, „NFTs“ išpopuliarėjimo ir pačių vartotojų elgesio pokyčių.
Taigi, ko tikėtis iš 2022-ųjų: Daugiau video turinio? Kolaboracijų? Nuomonės formuotojų rinkodaros augimo? Šiame straipsnyje apžvelgsime, kokias tendencijas ekspertai numato 2022-aisiais skaitmeninėje socialinių tinklų rinkodaroje.
1. Ar „TikTok“ taps svarbiausia soc. tinklų platforma?
Tikėtina! Video turinys jau nuo 2020-ųjų, prasidedant globaliai pandemijai, tapo viena žiūrimiausių turinio formų ‒ šis turinio formatas toks įtraukiantis dėl itin patogaus jo vartojimo, informacijos autentiškumo ir emocijos perteikimo.
Tyrimai rodo, jog sparčiausiai auganti video turinio platforma ir yra „TikTok“ ‒ taip, ta pati, kur dar prieš pirmą karantiną dauguma mūsų galvojome, jog yra tiesiog paauglių juokelių, pasimaivymų ir šokių platforma. Dabar čia galima atrasti įvairių ekspertų patarimų, įkvėpimo, motyvacijos, svarbių žinučių skleidimo ir kt.
Be to, „TikTok“ vilioja ne tik tuo, kad yra video platforma, tačiau taip pat tai yra ir trumpo, greito turinio forma. Kodėl tai svarbu? Dar 2000 metais mūsų dėmesio trukmė buvo vidutiniškai 12 sekundžių, šiai dienai sumažėjo iki 8 sekundžių. Taigi be to, kad matome čia jau daugumos pamėgtą video turinį, jis, priešingai nuo, pavyzdžiui, YouTube, yra trumpo ir greitai peržiūrimo formato, o dėl to net nepastebime, kad jau žiūrime 2 valandas, kurių metu suvartojome labai daug turinio skirtingų formų, iš įvairių kūrėjų.
Nors „Instagram“ pagal vartotojų kiekį dar vis didesnė platforma už „TikTok“, dar ir neseniai paleidusi „Reels“ ‒ „Instagram“ trumpų video formatą ‒ visgi per pastaruosius metus „Google“ paieškose raktažodis „TikTok“ išaugo 173%, kuomet „Instagram“ reels tik 22%.
Nežiūrint į tokias tendencijas, kaip pastebėta Hootsuite, tik 35% apklaustų respondentų planuoja investuoti į „TikTok“ platformą. Tačiau iš tyrimų galime daryti išvadą, jog būti tais 35% prekės ženklui yra dažnai logiškas ir argumentuotas sprendimas, jeigu norime sekti 2022 m. tendencijas.
Kaip pasiruošti šiai tendencijai?
- Praleiskite laiko šioje platformoje, kad suprastumėte jos turinį ir vartotojus.
- Analizuokite savo konkurentų, tos pačios nišos prekės ženklų „TikTok“ turinį.
- Generuokite idėjas savo turiniui, kurias po to sudėsite į savo „TikTok“ komunikacijos strategiją.
Neverta pamiršti, kad skirtingiems tikslams galima naudoti skirtingas video turinio platformas:
- Jei tikslas ‒ pasiekti naujų sekėjų, eksperimentuokite su „TikTok“ video.
- Jei tikslas ‒ didinti esamos auditorijos įsitraukimą, išbandykite „Instagram“ reels.
- Jei jau pasisekė su šių platformų video turiniu ir gavote norimo dėmesio bei rezultatų ‒ išbandykite „YouTube“ video, „Facebook“ LIVE ir kt.
SVARBU NEPAMIRŠTI: kiekviena platforma geriausiai reaguos į turinį, esantį be „watermark“ žymių, kitų programėlių tekstų šriftų ar panašių požymių, jog video pernaudotas iš kitos platformos. Tad skirkite laiko tą patį video adaptuoti kiekvienam socialiniam tinklui individualiai.
2. Vis daugiau ir daugiau žmonių pirks tiesiogiai soc. tinkluose.
Dar prieš pandemiją apsipirkimas soc. tinkluose nebuvo toks populiarus ir paklausus dalykas. Tačiau žmonės, pradėję daugiau leisti laiko namuose, ėmė jo daugiau leisti ir soc. tinkluose. Kaskart „braukti į viršų“ (angl. swipe up) ir keliauti į nuorodą, kai pamatote reklamą ar pačiam įvesti į „Google“ paiešką nėra sunku, bet ne taip greita ir ne taip paprasta, kaip iš karto perkant soc. tinkluose.
Šiuo metu „Instagram“ suteikia galimybę išsisaugoti patikusias prekes iš įvairių prekinių ženklų į vadinamąjį „Wishlist“ ‒ t.y. ateičiai. Tai padaro pirkimo procesą ir planavimą vartotojams dar paprastesnį ir patrauklesnį.
Dabartinis soc. tinklų vartotojas nori ir tikisi socialiniuose tinkluose atlikti kuo daugiau įprastų savo dienos užduočių ‒ tuo tarpu ir apsipirkimą.
Prognozės tokios: iki 2025 m. socialinių tinklų e. komercija išaugs net iki 80 mrld. USD arba apie 70.9 mlrd. EUR.
Numatoma, kad viena iš tendencijų bus pardavinėti ir žymėti prekes LIVE video metu (šaltinis). Tai yra ne tik patogu vartotojams, bet ir prekės ženklų kūrėjams ‒ LIVE yra viena tinkamiausių erdvių soc. tinkluose nuoširdžiai papasakoti apie savo prekę / paslaugą bei atsakyti į vartotojams rūpimus klausimus gyvos transliacijos metu. O ir vartotojai supranta, kad tiesiogines transliacijas yra sunku suvaidinti, tad kyla didesnis pasitikėjimas.
Produktus šiuo metu „Instagram“ platformoje galima žymėti:
→ „Instagram“ įrašuose
→ „Instagram“ stories
→ „Instagram“ video (anksčiau ‒ IGTV)
→ „Instagram“ reels
Taigi jeigu vystote elektroninę komerciją, verta pasidarykit namų darbus prieš 2022 m. ir sukurti „Instagram“ platformoje e. parduotuvę, kad jūsų klientams pirkimo kelias nuo susidomėjimo iki paspaudimo „pirkti“ būtų kuo paprastesnis.
3. Personalizacija
Lygiai taip pat, kai pokalbyje su draugu ar nauju pažįstamu mes mėgstame, kai dažnai pavartoja mūsų vardą, taip ir prekinių ženklų komunikacijoje vartotojai mėgsta personalizaciją ‒ ypatingą nuolaidą per kliento gimtadienį, naujienlaiškio pasisveikinime pavartotą prenumeruojančio žmogaus vardą, personalizuotus pasiūlymus ir kt.
Dar 2019 m. 72% vartotojų patvirtino, kad jie reaguoja iš esmės tik į tą komunikaciją, kuri vienaip ar kitaip yra skirta asmeniškai tam žmogui.
Yra 2 pagrindiniai būdai, kaip prekiniai ženklai personalizuoja savo soc. tinklų komunikaciją:
1. Tikslingai į klientą nukreiptos reklamos
Tai yra apie naudojimąsi (pavyzdžiui, iš tinklalapių ar soc. tinklų platformų statistikos) duomenimis apie savo svetainės lankytojus ar soc. tinklų sekėjus ir jų segmentavimą į atskiras grupes, kad reklamos būtų kuo labiau pritaikytos būtent tam žmogui, jo lokacijai, pomėgiams, amžių ir t.t.
2. Personalizuotos žinutės, net jei tai ‒ automatiniai atsakikliai
Labai svarbu „chatbots“, automatinius socialinių tinklų žinučių atsakymus, naujienlaiškius kurti bent su vardiniu kreipiniu prie pasisveikinimo. Verta pagalvoti ir apie žmogų, kuris būtų atsakingas už asmeninių žinučių sociasliniuose tinkluose gyvą atsakinėjimą.
Vartotojai, rašydami prekės ženklui ar parduotuvei, tikisi asmeniško atsakymo ir konkretaus jų problemos sprendimo būdo, o ne automatinio, visiems vienodo atsakymo šablono. Būtent personalizuotos komunikacijos sprendimai leistų pasiekti norimo rezultato.
4. Nuomonės formuotojų rinkodara ir toliau augs
Nuomonės formuotojų rinkodara (angl. Influencer marketing) jau kurį laiką yra aktyviai naudojamas komunikacijos kanalas, kurio rezultatais ir efektyvumu pasitvirtino jau ne vienas prekės ženklas ‒ kalbant tiek apie barterinius mainus, tiek apie apmokamą reklamą.
Ekspertai teigia, kad 2022 m. socialinių tinklų tendencijose ir toliau bus aktualios kolaboracijos su nuomonės formuotojais.
Visgi, tai, kaip veiks bendradarbiavimai su nuomonės formuotojais?
Duomenys rodo, kad vartotojams nebeužtenka išgirsti apie produktą ar paslaugą iš žymaus žmogaus, „mega-influencerio“, kad tai paskatintų ar inicijuotų pirkimą. Kuo toliau, tuo labiau turinio vartotojai socialiuose tinkluose ieško turinio, kuris:
- Atitiktų vartotojo vertybes;
- Gyvai parodytų, kaip produktas / paslauga yra naudojamas ar pritaikomas;
- Tikslingai ir aiškiai nurodytų reklamuojamo produkto vertę ir sprendžiamą problemą.
Taigi tiesiog nuotraukos su indų plovikliu ir šypsena jau nebėra efektyvu.
Taip pat verta paminėti, jog susidomėjimas „mikro-influenceriais“ ir toliau kils, nes būtent jiems yra lengviau įgyvendinti išvardintus 3 vartotojų lūkesčius. Statistika patvirtina, kad jų įsitraukimo rodiklis dažniausiai yra ženkliai didesnis ‒ ryšys su sekėjų bendruomene artimesnis, pasitikėjimas nuomonės formuotoju stipresnis. Privalumas, kad mažesni kūrėjai dažniausiai yra susitelkę į vieną konkrečią nišą, tad jei produktas yra susijęs su ta niša ‒ didesnė tikimybė, jog juo labiau susidomės būtent to nuomonės formuotojo auditorija.
Nuomonės formuotojų atmintinė pagal sekėjų skaičių:
5. Virtualios realybės panaudojimas komunikacijoje
Nors daugumai virtuali realybė dar vis naujas reikinys ir tiek vartotojams, tiek kūrėjams tai nėra paprastai suprantamas ir pritaikomas dalykas, visgi apie tai susimąstyti verta (šaltinis):
- 63% skaitmeninės rinkodaros vartotojų patvirtina, kai virtuali realybė sustiprina jų apsipirkimo patirtį.
- 40% sako, kad jie yra pasirengę primokėti už produktą, jei turi galimybę prieš tai jį apžiūrėti virtualioje realybėje.
- 35% padidintų savo apsipirkimo dažnumą, jei jiems būtų suteikta daugiau virtualios realybės patirčių.
Vos per pastaruosius keletą metų:
- „Facebook“ pristatė virtualios realybės reklamas.
- „Snapchat“ išleido savo „Local Lenses“ funkciją.
- „Instagram“ įtvirtino virtualios realybės „try‒on“ funkciją.
O patys vartotojai gali būti labiau įsitikinę, kad daro gerą sprendimą pirkdami, kai gali virtualioje realybėje apžiūrėti ar galbūt net pasimatuoti prekę.
Apibendrinant,
Kokios yra 2022 m. soc. tinklų tendencijos?
- Video turinio ir ypač „TikTok“ platformos populiarumas
- Socialinių tinklų e.komercija
- Personalizacija
- Nuomonės formuotojų rinkodara ir ypač bendradarbiavimas su „mikro-influenceriais“
- Virtualios realybės panaudojimas komunikacijoje
Būkite matomi, atpažįstami, pelningi.
Linkėjimai, Kristina